Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPY MŁODSZE 3,4 -LATKI
800 – 1300 Realizacja Podstawy Programowej
600- 800 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące rozwijaniu aktywności własnej dzieci, gry i zabawy stolikowe np.: rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne; praca indywidualna z dziećmi.
800-815 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabawy integracyjne i ruchowe.
815-845 Śniadanie. Wdrażanie do samodzielności i przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
845-900 Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia na samodzielność. Przygotowanie do zajęć.
0900-1000 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo - estetycznej i zdrowotnej, zabawy ruchowe i twórcze, j. angielski;realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
1000 -1015 Czynności samoobsługowe II śniadanie
1015-1115 Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczkipoznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe na powietrzu.
1115-1130 Czynności samoobsługowe (nauka ubierania się, wkładanie butów itp.,Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowo- obsługowe i higieniczne w łazience. Zabawa ruchowa
1130- 1230 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
1230- 1245 Zabiegi higieniczne: mycie rąk, załatwianie potrzeb fizjologicznych.
1245-1400 Relaks poobiedni. Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej –wyciszenie u 3-latków. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.Zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności i zainteresowania dzieci dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych, ćwiczeniausprawniające i korygujące wady wymowy, zabawy dowolne według wyboru dzieci, pobyt na świeżym powietrzu - u 4-latków.
1400 - 1415Podwieczorek- kultura spożywania posiłków.
1415-1700 Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci,zajęcia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych. Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, zajęcia dodatkowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe -ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci.
***********************************************************************************************************
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA STARSZA
800– 1300 Realizacja Podstawy Programowej
600 – 800 Schodzenie się dzieci. zajęcia opiekuńcze, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, gry i zabawy stolikowe, praca wyrównawcza z dziećmi. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy indywidualne na bliskie dzieciom tematy.
800 -815 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Ćwiczenia poranne.
815 - 850 Śniadanie. Pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Przygotowanie do zajęć.
950 - 900 Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczno-sanitarne.Przygotowanie do zajęć.
900-1000 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowania do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo -estetycznej i zdrowotnej, zabawy ruchowe i twórcze; realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
1000 -1015 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społeczno- przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.
10.5-1130 Zabawa ruchowa. Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w łazience. Dalszy ciąg prac dyżurnych - nauka nakrywania stołów.
1130-1200 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
1200-1215 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
1215-1300 Relaks. Słuchanie bajek, zajęcia wyciszające.
1300 1400Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia dodatkowe rozwijające umiejętności i zainteresowania dzieci dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych, ćwiczeniausprawniające i korygujące wady wymowy, zabawy dowolne według wyboru dzieci, pobyt na świeżym powietrzu.
1400 - 1415 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne.
1415 – 1700Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci,zabawy samodzielnie inspirowane przez wychowanków, ćwiczenia ogólnorozwojowe- ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Zabawy rozwijające zainteresowania. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, porządkowanie sali,zabawy w ogrodzie. Kontakty indywidualne z Rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.